L’utilisation du mobile pour le voyage en passe de dépasser l’ordinateur pour 2017
Travel weekly
" Mobile usage for travel set to surpass desktop in 2017 "
vendredi 6 janvier 2017, par
Travel weekly
" The UK saw a 44% rise in the amount of time people spent consuming digital travel content this year to 2.4 billion minutes.
A review of the US, UK and Canadian markets for Expedia’s 2016 Path to Purchase study, the fourth since it was launched in 2009, looked at the 45-day period leading up to a travel booking.
Expedia said mobile activity in the travel sector in the UK is on track to overtake desktop early next year, having done so in the US in September 2015.
Presenting the findings at the recent Expedia partner conference in Las Vegas, Matthew Reichek, global vice-president at Expedia Media Solutions, said : “People are really valuing content. They are hungry for it and they want more of it. The audience is big ; it’s also much more mobile.” ...
Dans la même rubrique
Les musées doivent repenser leur modèle économique avec le digital
" A l’occasion de l’évènement Museum Connections qui s’est déroulé en Janvier 2018 , la National (...)
Innover ou disparaître – partie 2
" Le bonheur au travail, la cocréation, les nouvelles gouvernances et sources de financement (...)
Innover ou disparaître - partie 1
La Chaire de tourisme Transat de l’ESG UQAM, en collaboration avec Tourisme Montréal, dévoilait (...)
Lieux temporaires de communication et d’information
" Internet a profondément bouleversé les secteurs de la distribution, de l’information et de la (...)
Pokémon Go : la chasse aux touristes est ouverte
" Le jeu Pokémon Go consiste à aller capturer, grâce à son smartphone, des monstres virtuels cachés (...)
Voyages aux enchères : une menace pour les agences de voyages... qui dit mieux ?
Acheter une prestation touristique aux enchères n’est pas novateur. Ce concept connaît un succès (...)